En lång resdag

Idag så gick vi upp lite tidigare än vanligt föratt vi skulle vara först till frukosten. Det var det vanliga: ägg, bröd och smör, grapefrukt, juice, kaffe och te. När vi hade ätit en rejäl frukost så åkte fi in till polisstationen och skulle checka ut ifrån Grenada. När vi var där så fick vi veta att kaptenen på båten måste vara där och fylla i lite pappersarbete tillsammans med passagerarna. Det visste vi inte så vi fick ringa kaptenen och säga att han måste vara närvarande. Han verkade inte veta det, så han sade: jag kommer om 15-20 minuter. Efter 10 minuter så gick jag och mamma in på en mataffär och köpte saft och kex. Efter 20 minuter till så ringde vi honom igen och då så sade han: jag kommer snart och berättade hur hans kläder såg ut. Efter 5 minuter till så kom han och hjälpte oss att fylla i alla papper. När det var klart så tog vi en taxi till hotellet och hämtade våra väskor. Sedan så åkte vi till en annan hamn och tog den lilla motorbåten därifrån till Union isalnd som ligger i Saint Vincent och Grenadinerna.

När vi kom fram så åt vi fiskburgare till lunch nära immigrationskontoret på ön. Sedan så satte vi oss på flygplatsen i några timmar och försökte få tiden att gå snabbare. Efter de långa timmarna så satte vi oss på det lite försenade flyget till Saint Vincent. Saint vincent är Huvudön i Saint Vincent och Grenadinerna. Vi hade hoppats på att hinna med färjan som skulle gå därifrån till Bequia (uttalas bekuae). Oturligt nog så var ju vårt flyg lite försenat och då så missade vi färjan. Vi hittade ett Hotell och checkade in där.