Rom

Nu var det dags för resa igen! Den här gången så. åker vi till Rom och om ni inte är konstiga så vet ni att det är Italiens huvudstad. Vi gick upp som om det vore en vanlig skoldag och tog tåget över till Danmark. Jag och Astrid åt grillmackor till frukost på flygplatsen innan vi hoppade på flyget och åkte till Rom. När vi kom fram så stod det att det skulle ta en halvtimme med tåg att komma in i Rom. Det skulle även vara dyrare än taxi så vi tog taxi till hotellet. Efter att vi hade lämnat vårt bagage så gick vi ut på stan. Där så kollade vi på Castel de saint Angelo och gick sedan över Tibern.

Sedan så gick vi hela vägen till Pantheon vilket är ett stort tempel från den tiden när man trodde på den Romerska mytologin här. Templet skulle bli öppet för besökare klockan 18:00 (klockan var typ 17:00) så vi stannade inte där utan gick vidare.

Vi fortsatte vår promenad igenom de trånga (och fina) gatorna i Rom tills vi kom fram till några ruiner där det bland annat hade varit ett tempel och några bostäder där det gick runt katter. I Italien, Frankrike och några länder där runtomkring så öppnar restaurangerna klockan halv åtta kanske och därför så åt vi glass klockan 18:00 och åt sedan 19:30. Efter maten så tog vi taxi tillbaka till hotellet. Idag sågick vi väldigt långt.